Hvorfor skal alle webshops nu pludselig have 3D secure koblet til?

Fra d. 14. september 2019 træder en PSD2 regel i kraft, nemlig den om Strong Customer Identifikation også kalder SCA. EU har tilbage i 2015 besluttet, at det skal være sværere at svindle med andres kort og derfor skal man som kunde identificere sig med et ekstra trin ved en betaling, for at vise, at man er ejer af kortet. Dette skal ske ved, at man skal bruge 2 ud af 3 metoder – de tre metoder er: Noget man er (f.eks. Touch ID, Ansigtsgenkendelse, Iris scanning). Noget man ved (f.eks. en statisk adgangskode/password eller en PIN kode) Noget man…

Continue Reading

3D secure – og Dankort Secured by Nets

Er man faktisk beskyttet med 3D secure og Dankort Secured By Nets koblet til betaling på sin hjemmeside? Hvad er det? Navnet 3D secure dækker faktisk over flere løsninger, nemlig Visas ”Secured By Visa”, Mastercard ”Securecode”, American Express ”SafeKey” og JSB kortets løsning ” J/Secure”. I den følgende omtaler jeg dem blot som 3D secure, da de fungerer på samme måde. Både 3D secure og Dankort Secured By Nets er et ekstra sikkerhedstrin, som dine kunder skal igennem, når de betaler med kreditkort eller debetkort (3D secure) eller Dankort (Secured By Nets) på din hjemmeside. Med andre ord sender systemet…

Continue Reading

Er du, som handelsplatform, opmærksom på at du, måske, skal reguleres?

Ser din forretningsmodel sådan ud – dvs. at du repræsenterer både køber og sælger og du håndterer pengene, så falder du ind under PSD2 regulativet Og er du ikke reguleret, så bryder du loven! Kilde: Stripe EU Guide  Repræsenterer du derimod kun sælger ELLER køber eller går pengene ikke ind på din konto, før de betales videre, så falder du udenfor og skal ikke reguleres. Hvor står det i dansk lov? PSD2 er implementeret i Dansk lovgivning januar 2018 i Loven om Betalinger, der trådte i kraft 1. januar 2018. Her kan man læse, hvem der er undtaget fra kravene…

Continue Reading

Hvordan vælger jeg det bedste betalingsmodul?

Hvilket betalingsmodul, der er bedst til dig afhænger af dine behov nu og i den overskuelige fremtid. En udbyder af et betalingsmodul hedder en PSP (Payment Service Provider), det er godt at kende til begge ord. Det er tiden værd at bruge lidt krudt på at vælge sit betalingsmodul med omhu, så du er sikker på, at du vælger en leverandør, der ikke blot understøtter dine behov nu, men også i fremtiden. Prisen skal kobles sammen med dine ønsker og formåen – nogle gange er det bedste at sammensætte din egen pakke, andre gange er det bedre at betale mere…

Continue Reading

Har du betalingshatten sat på det rette hoved i din virksomhed?

Hvad betyder det egentlig for din virksomhed, hvis du ikke har styr på betalingsløsningen? I de fleste virksomheder er der en person, som er ansvarlig for betalinger, da betalinger jo er en fundamental del af at drive forretning. Men “betalingshatten” sidder sjældent på hovedet af en person, der har ekspertviden på området. Og hvorfor er det vigtigt, kan du så spørge? For mange virksomheders vedkommende betyder manglende viden, at deres betalingsløsning bliver for dyr, ikke er optimal og ikke understøtter strategien ifht. salg, mersalg og opsalg. Det koster penge på bundlinjen, både direkte og indirekte. Der er en god chance…

Continue Reading

Nye Dankort priser for internethandel pr. 1. februar 2018

Hvad sker der af ændringer? Nets har besluttet at ændre deres Dankort priser, for at gøre det billigere at tage imod Dankort ved små betalinger. Ændringerne træder i kraft 1. februar 2018. Den nye prissætning bliver: 0,54 kr. + 0,19% max. 2,50 kr og årsabonnementet bliver sat op fra 1.000 til 1.100 kroner. Med til ændringerne hører også, at hvis man bruger “Dankort Secured By Nets”, så vil en indsigelsesbehandling være gratis, hvorimod prisen på 200 for et behandle en indsigelse fastholdes, hvis Dankort Secured by Nets ikke benyttes på transaktionen. Prissætningen på Selvbetjente automater og Post- og telefonordre fastholdes….

Continue Reading

Forbud mod overvæltning af kortgebyrer fra 2018?

Må man ikke længere viderefakturerer kortgebyret? Nej!, ikke fra starten af 2018. EUs Payment Service Directive 2 (PSD2) er fra 2015 og gælder principielt allerede, men skal være implementeret i national lovgivning i alle EU’s medlemslande senest end 13. januar 2018. Med baggrund i dette vil det derfor blive forbudt at surcharge, dvs. lægge det gebyr shoppen betaler til indløser, ud til kunden, i forbindelse med betalingen. Det drejer sig om “standard four party scheme cards”, der er reguleret under “Interchange fee regulation*”, hvilket vil sige almindelige kort, som Visa, MasterCard og Dankort, uagtet om de er debit eller kredit…

Continue Reading

If it ain’t broken…

Online betalingsløsninger og hvorfor det kan betale sig at bruge lidt tid på dem…. Når en kunde har valgt en vare, udfyldt sine detaljer og trykker “betal”, så vil de gerne have varen! Og går noget galt herfra, så er det et 100% salg, der går i vasken. Desværre bruger for få webshops tid på denne del af processen, men stoler på PSPen (DIBS, QuickPay, ePay mf.) til at have styr på, hvad der sker i denne del af flowet. Så – tænker du nogensinde over, at dette flow måske kan forbedres eller blive billigere? Du kan muligvis genkende nogle…

Continue Reading

Dankort Secured by Nets – hvad er det nu?

Hvad er Dankort Secured by Nets? Dankort Secured by Nets er et mundret ord for en ny sikkerhedsforanstaltning på Dankort, som beder kunden/kortholder om at indtaste en ekstra kode, som han/hun modtager på sin mobiltelefon. Eller som Nets selv skriver: “to faktorer (Dankort + telefonnummer), som er med til at mindske risikoen for 3. mands misbrug af dit Dankort”.​ Er man et sted, hvor man ikke kan modtage SMS har kunden mulighed for at verificere sig med NemId istedet for, så transaktionen kan gennemføres. Muligvis er dine kunder allerede tilmeldt via deres bank (forudsat banken har deres kunders mobilnummer), men mere…

Continue Reading

Hvad skal du lave i efteråret?

Så du er tilbage fra ferien og skal danne dig et overblik over, hvad der vigtigt her til efteråret. Julen kommer snart og det skal din webshop være klar til – du har sikkert helt styr på varekataloget og logistikken, men hvad med selve betalingen? Når en af dine kunder har lagt en vare i kurven og trykker “betal” og noget så går galt, så er det et 100% salg, der går i vasken. Det kan være teknikken svigter – det kan ske – men det kan også være, at din kunde ikke ser sin foretrukne betalingsform, og derfor bliver…

Continue Reading