Hvad skal du lave i efteråret?

Så du er tilbage fra ferien og skal danne dig et overblik over, hvad der vigtigt her til efteråret. Julen kommer snart og det skal din webshop være klar til – du har sikkert helt styr på varekataloget og logistikken, men hvad med selve betalingen? Når en af dine kunder har lagt en vare i kurven og trykker “betal” og noget så går galt, så er det et 100% salg, der går i vasken. Det kan være teknikken svigter – det kan ske – men det kan også være, at din kunde ikke ser sin foretrukne betalingsform, og derfor bliver…

Read More

Betalingsformer – hvilke bør du vælge til din webshop?

En vigtig del af at starte en webshop, eller som “næste skridt” for at få flere besøgende og flere køb er at sikre, at du har de betalingsformer på din webshop, som dine kunder ønsker at bruge. Du kan se links i bunden af siden til mere information om de betalingsformer jeg nævner. OBS. Vælg et betalingsmodul der understøtter de betalingsformer du ønsker. Det sidste du vil gøre er at lave en direkte integration til Klarna (Sverige), iDeal (Holland) eller Sofort (Tyskland) fordi dit betalingsmodul ikke har det integreret på deres platform og du derfor er nødt til at lave det…

Read More

Svindel på internettet, hvor stort er problemet og hvad kan du gøre for at beskytte din webshop?

Når du har en webshop er der nogle risici indbygget, som du er nødt til at forholde dig til. Men når det er sagt er der meget du kan gøre for at begrænse den risiko der er og først og fremmest drejer det sig om sund fornuft – er en order for god til at være sand, så er det nok – desværre – lige præcist, hvad det er. Så har din shop en størrelse hvor du, manuelt, kan se hver enkel ordre igennem kan du fange meget med den information du har tilgængelig. Se på elementer som: Er ordrebeløbet...
Read More

Omni-channel, multi-cannel og cross-channel – buzzord fra 2016, men hvad betyder de egentlig og er det vigtigt at kende til dem?

Lad os state med omni-channel eller omni-commerce. Omni er – ifølge Gyldendals ”Store Danske ordbog” – ”forled med betydningen ‘al, alt’”.  Eller med andre ord alle kanaler – ordet bruges, i sin reneste og (vil jeg hævde) mest korrekt form om en tilgang til salg, som giver kunderne mulighed for en gnidningsfri købeoplevelse på tværs af platforme og på tværs af fysiske butikker, et call-center, et køb på butikkens hjemmeside og hvor man ellers måtte være til stede. En simpel søgning på Google giver 3,24 millioner resultater og læser man dem fra en ende er forvirringen total. At hævde, at…

Read More